Очередной бесценный подарок!!! Браво, Маэстро!!! [взломанный сайт] [взломанный сайт]
15.09.2015 Enescu Festival (Romanian Athenaeum)
Сообщений 21 страница 40 из 71
Поделиться2217.09.2015 20:06
Анонс выступления Дэвида на фестивале, репортаж с пресс - конференции.
Violonistul David Garrett: "Sunt un admirator al lui Enescu de mic" (VIDEO)
15 Sep 2015 17:04:26
Autor: Ioana Nicolescu
David Garrett şi Oana Marinescu la conferinţa de presă FOTO: Ioana Nicolescu
Celebrul violonist David Garrett susţine, marţi, un concert la Bucureşti programat în cadrul ediţiei 2015 a Festivalului Internaţional George Enescu. Garrett este considerat unul dintre cei mai rapizi violonişti din lume şi cântă la o vioară Stradivarius din 1720. Muzicianul a susţinut o conferinţă de presă chiar înaintea concertului de la Bucureşti.
În cadrul acesteia, Garrett a mărturisit că îi place foarte mult la Festivalul George Enescu şi că ar vrea să revină la ediţia următoare: "Este pentru prima dată când am cântat Enescu în public, sunt un admirator al lui Enescu de mic. Am avut o profesoară care a fost chiar elevă de-a lui!""Când eram mic, am ascultat nişte înregistrări originale ale lui Enescu. Aveau un aer mai misterios, mai diferit. Nu este uşor de cântat şi are o calitate romantică", a adăugat muzicianul.
Garrett este foarte ataşat de Stradivariusul lui şi încă mai păstrează vioara pe care a primit-o când avea patru ani. Dacă ar fi să cânte la un alt intrument, ar înlocui-o cu pianul, care are o expresivitate similară, fiind chiar mai versatil. "Vioara e ca o coală albă de hârtie pe care noi scriem muzica", a mai declarat muzicianul. El se declară extrem de încântat de felul în care arată Ateneul Român, fiind una dintre cele mai frumoase săli, "mai frumoasă decât mi-o aminteam de acum patru ani".
Înainte de concert, Garrett a oferit jurnaliştilor prezenţi la conferinţa de presă o demonstraţie de virtuozitate, arătându-le pentru câteva minute de ce este socotit drept unul dintre cei mai rapizi violonişti din lume.
David Garrett, născut pe 4 septembrie 1980, în Aachen, este un violonist german. Garrett este unui jurist german Georg P. Bongartz, şi al unei balerine din SUA, Dove Garrett. La vârsta de doar patru ani, a primit prima sa vioară. Tânărul a dovedit un talent de copil minune, iar la 14 ani, semnează primul său contract cu firma de discuri muzicale „Deutsche Grammophon” adoptând pseudonimul „David Garrett” după numele de familie al mamei sale.
Din anul 1999 urmează ca student cursurile lui Itzhak Perlman de la Şcoala de muzică Juilliard din New York. Garrett este considerat ca unul dintre cei mai buni violonişti contemporani, la concertele lui cântă pe o vioară Stradivarius din 1710 şi este înregistrat în Guinness-book ca unul dintre cei mai rapizi violonişti din lume, care a realizat un timp record de 66 secunde (13 note muzicale pe secundă ) în interpretarea la vioară a piesei „Zborul bondarului” de Rimski-Korsakov
http://m.adevarul.ro/cultura/arte/violo … index.html
По ссылке также видео. Оно уже в этой теме есть.
Поделиться2317.09.2015 20:55
David Garrett: A fost un moment emoţionant să cânt în premieră "Balada" lui Enescu în România
Celebrul violonist David Garrett, care a participat la ediţia de anul acesta a Festivalului Enescu şi a susţinut un concert, marţi, la Ateneul Român din Bucureşti, a declarat că a fost un moment emoţionant să interpreteze pentru prima dată "Balada pentru vioară şi orchestră" de George Enescu.
După concertul pe care David Garrett l-a susţinut, marţi, la Ateneul Român, alături de Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo, a avut loc o conferinţă de presă, în care celebrul violonist le-a mărturisit reprezentanţilor mass-media că este încântat de publicul din România, iar interpretarea în premieră a "Baladei pentru vioară şi orchestră" (1895), de George Enescu, a reprezentat un moment emoţionant pentru el.
David Garrett a revenit la Festivalul Internaţional "George Enescu" la patru ani după cea mai recentă participare a sa şi a precizat că speră ca această colaborare să continue, deoarece în România există un public care iubeşte muzica - având cultură muzicală. Totodată, Garrett a spus că speră că cei prezenţi la concertul de la Ateneul Român au fost încântaţi de felul în care a cântat la vioară muzica lui George Enescu şi nu numai.
Garrett a vorbit şi despre muzica lui George Enescu, spunând că a avut norocul să asculte câteva dintre înregistrările marelui compozitor încă din copilărie.
David Garrett a interpretat rolul lui Nicolo Paganini în filmul "Paganini: The Devil's Violinist" (2013). În acest context, la conferinţa de presă a fost întrebat dacă ar accepta să interpreteze rolul lui George Enescu într-un film, dacă i s-ar propune acest lucru.
"Era un bărbat care arăta foarte bine. De ce nu?", a spus Garrett, glumind.
Revenind la tonul serios, celebrul violonist a spus că să facă acest film a fost o experienţă grozavă, dar nu crede că ar vrea să mai treacă prin acest "proces" încă o dată, întrucât s-a dovedit a fi vorba de mai multă muncă şi mai mult chin decât se aştepta el că va fi. "Când faci un film, sunt mult mai mulţi oameni care îţi spun cum să-l faci şi nu poţi spune nu. Eu prefer să fiu la conducere, iar, când fac muzică, pot face asta", a declarat Garrett.
Întrebat la ce alt instrument ar fi cântat, dacă n-ar fi ales vioara, David Garrett a spus că ar fi optat pentru pian: "Are aceeaşi expresivitate şi chiar mai multe posibilităţi când abordezi diferite genuri de muzică. Este un instrument versatil, probabil mai mult decât vioara".
De asemenea, acesta a menţionat că mai are prima sa vioară, cea la care a cântat în copilărie. În prezent, David Garrett cântă pe vioara "A. Busch" Stradivarius (1716).
Totodată, David Garrett a spus că să cânte la vioară face parte din rutina sa zilnică. "Este ceva ce îmi place să fac şi, dacă nu exersez timp de trei-patru zile, îmi lipseşte. Este ceva ce face parte din rutina mea zilnică", a precizat violonistul.
De asemenea, acesta a menţionat că Ateneul Român arată mult mai bine faţă de cum şi-l amintea, menţionând că este una dintre cele mai frumoase săli de concert în care a cântat.
Cât despre ce este mai important, vioara sau persoana care cântă la acest instrument, David Garrett a declarat: "Este întotdeauna persoana care cântă (mai importantă, n.r.). În cele din urmă, vioara îţi dă posibilitaţi, dar tu trebuie să faci totul, să creezi sunetul, interpretarea este foarte importantă, viteza... Vioara nu îţi oferă nimic din toate acestea, însă îţi oferă fundaţia pentru a crea. O vioară bună este ca o foaie albă de hârtie".
La sfârşitul conferinţei, David Garrett a cântat pentru jurnaliştii prezenţi în sală.
David Garrett, unul dintre cei mai fascinanţi violonişti ai secolului al XXI-lea, impresionează prin lejeritatea şi uşurinţa cu care mânuie instrumentul. Având o tehnică eclatantă, David Garrett, violonistul care la vârsta de 13 ani semna un contract exclusiv cu Deutsche Grammophon Gesellschaft, face vioara Stradivarius din 1716 pe care cântă să sune divin, se arată pe site-ul Festivalului Enescu.
Solida baza muzicală dobândită la şcoli de prestigiu cum este Julliard, mentorii virtuozi precum Zakhar Bron (primul său profesor), Ida Haendel, Isaac Stern, Itzhak Perlman, Zubin Mehta şi foarte multă muncă, pe lângă un talent deosebit, l-au ajutat pe violonistul David Garrett să devină un artist remarcabil.
David Garrett este creatorul unei metode originale de abordare a muzicii clasice şi a promovării acesteia exact aşa cum, în "secolul de aur" al picturii spaniole, Diego Velázquez (1599 - 1660) dădea naştere unei viziuni noi în arta portretului.
În toamna lui 2007, artistul s-a lansat în Germania, odată cu apariţia pe piaţă a albumului său crossover "Virtuoso", redefinind începând din acel moment standardele pe scena clasică şi pe cea de crossover, pas cu pas. Născut la Aachen, cu un tată jurist german şi o mamă prim-balerină americană, Garrett îşi poate permite să testeze orice limite.
A primit prima sa vioară la vârsta de 4 ani şi a debutat cu Hamburg Philharmonics la vârsta de 10 ani. La 13 ani, a devenit cel mai tânăr artist care încheie un contract în exclusivitate cu Deutsche Grammophon Gesellschaft. În 1999, în vârful carierei, marea vedetă îşi redirecţionează energia, hotărând să renunţe la cariera sa predeterminată de violonist clasic şi să se mute la New York - nu pentru a lua o pauză, ci pentru a-şi plasa dexteritatea muzicală pe o bază teoretică şi pentru a-şi perfecţiona tehnica. S-a înscris la prestigioasa Juilliard School, unde a studiat muzicologie şi compoziţie.
Studiul sub îndrumarea lui Itzhak Perlmann conferă interpretării sale faţete complet noi. Deosebitul entuziasm al lui David Garrett în studiul compoziţiei îi aduce o recunoaştere în 2003, când câştigă concursul de Compoziţie de la Juilliard School cu o fugă compusă în stilul lui Johann Sebastian Bach. În acest mod, pune bazele a ceea ce aveau să devină aranjamente legendare. Profesorul său american de compoziţie Eric Ewazen spunea despre el: "Ca violonist, interpretarea sa spectaculoasă, sensibilă şi expresivă ne uimea deja - încă din vremea studenţiei - pe aceia dintre noi care au avut marea plăcere de a-i preda şi i-am recunoscut priceperea extraordinară şi talentul uluitor".
După încheierea studiilor, vizionarul violonist s-a dedicat unui scop bine definit - să-i apropie pe tineri de clasici şi să le crească entuziasmul faţă de muzica declarată serioasă. Combinarea elementelor clasice cu cele ale muzicii pop şi rock, precum şi rhythm and blues, este un scop în sine.
În timp ce mulţi contemporani conservatori se întreabă dacă excelenţa fără compromisuri şi popularitatea, arta şi comerţul pot sau vor reuşi vreodată să se împace, David Garrett a dovedit deja de multă vreme că acest lucru este posibil, fermecând ascultătorii de toate vârstele. Acelaşi spirit nou, incredibil de electrizant, pătrunde în sălile nobile ale filarmonicilor, unde ţine concerte clasice cu casa închisă, dar şi pe scenele în aer liber, unde prezintă programe de tip crossover. Oamenii simt că sunt luaţi în serios, că cineva cântă şi îşi asumă această sarcină cu mare disciplină, în timp ce face cunoscute mai multe genuri şi stiluri muzicale. Dorinţa lui Garrett de a micşora sentimentul de veneraţie şi teamă pe care muzica clasică îl inspiră mai ales tinerilor, pentru a crea un vârtej pe scena muzicală, străduindu-se în acelaşi timp să impresioneze cât mai multe persoane, se împlineşte într-o măsură copleşitoare.
David Garrett nu e numai strălucitor ca tehnică în înregistrările sale, pentru care a fost lăudat şi a primit sprijinul unor virtuozi eminenţi precum Isaac Stern, Yehudi Menuhin şi mai ales Ida Haendel. Valoarea sa se reflectă şi în controlul său mintal. Fiind unul dintre puţinii artişti pregătit în direcţia clasică, are o perspectivă nedistorsionată asupra tradiţiei şi asupra modernităţii. Gândirea în termenii unor categorii fixe îi este străină.
Astfel, expertiza sa muzicală l-a inspirat să întreţeasă piesa "Smooth Criminal" a lui Michael Jackson cu "Marşul turcesc" al lui Wolfgang Amadeus Mozart - şi a făcut-o înainte să moară Michael Jackson.
Odată cu albumul "Classic Romance", lansat în noiembrie 2009, violonistul s-a întors pe scena clasică. A creat un CD special şi foarte personal, centrat în jurul "Concertului pentru vioară" de Felix Mendelssohn, care este însoţit de şapte lucrări mai scurte din perioada clasică şi cea romantică. "Classic Romance" a avut o rezonanţă enormă, aducându-i lui Garrett premiul Echo Classic 2010 la categoria "Bestseller of the Year".
În iunie 2010, toate activităţile muzicale ale violonistului vedetă au culminat cu o provocare şi mai mare: proiectul "Rock Symphonies". Într-un legendar concert din Park Wuhlheide din Berlin, David Garrett a oferit un "discurs muzical" neobişnuit de personal publicului său multigeneraţional. Clasici din toate epocile - de la cea barocă până în vremurile moderne, de la J. S. Bach la Nirvana - sunt prezentaţi într-un limbaj simfonic cu aranjamente noi. Încă o dată, curajul său de a îmbrăţişa noul a fost răsplătit.
În 2011, a primit două premii Echo pentru "Rock Symphonies". DVD-ul "David Garrett: Rock Symphonies - Open Air Live" a fost premiat la categoria "Best Domestic DVD Production" şi a primit titlul "Best Artist" la categoria "Rock/Pop Domestic".
După turneul de mare succes Rock Symphonies din 2011, David s-a întors la rădăcinile sale clasice. În toamnă, starul viorii a fost în juriu la categoria vioară a Concursului internaţional de muzică din Koln. Şi-a împlinit visul de-o viaţă reuşind să înregistreze albumul "Legacy" la DECCA, album lansat pentru prima oară în Germania, Austria şi Elveţia. "Legacy" s-a dovedit a fi un succes excepţional. De îndată ce a fost lansat, albumul a ajuns pe locul 6 în topurile generale din Germania, cel mai înalt loc atins vreodată în topurile germane de un album de muzică instrumentală clasică. În ianuarie 2012, a devenit Gold Album.
Aproximativ 2.500 de artişti străini şi 500 de artişti români fac parte din programul Festivalului "George Enescu" 2015 (30 august - 20 septembrie), considerat a fi cel mai mare eveniment cultural internaţional organizat de România şi cel mai puternic promotor al creaţiei şi valorilor marelui compozitor român, intrat în patrimoniul mondial, George Enescu.
Поделиться2417.09.2015 21:45
Ce fel de staruri entuziasmează publicul - David Garrett, din nou pe scena Festivalului 'Enescu'
Miercuri, 16 Septembrie 2015 , ora 15.08
Scena muzicală cere în continuare eroi, iar eroii etalează inclusiv un spectacol tipologic, chiar dacă acesta nu este cel mai relevant în ansamblul fenomenului. Grosso modo, însă, percepţia noastră despre un nume sau altul are ca fundament fie preponderent spectacolul interior al acestora, adică muzica, fie elemente asociate muzicii, de imagine şi atitudine, după cum ne-a obişnuit Nigel Kennedy, spre exemplu. Vrem, nu vrem, vedem şi cu ochii, e de dorit şi, în acelaşi timp, aproape utopic să judecăm rezultatul muzical făcând abstracţie de sursa lui.
David Garrett este, desigur, un star rock al muzicii clasice în momentul de faţă şi principalul motiv, cred, pentru ca publicul să dea efectiv năvală ieri, la Ateneul Român: părul lung, inelele cu cap de mort, atitudinea macho şi temele Nirvana, Guns N' Roses sau Metallica pe care le-a înregistrat sunt elemente deloc noi ale acestei imagini cu care se identifică. Dincolo de ea, însă, am întâlnit un romantic în accepţiunea violonistică a termenului. David Garrett practică o frumuseţe simplă a tonului, un belcanto tipic mai degrabă legendelor secolului trecut decât tendinţei actuale, este un ambasador convins al melodismului. Timbrurile viorii sale sunt încântătoare mai peste tot, exceptând registrul acut unde, poate datorită forţării atacurilor pe coarda mi, aceasta a sunat de foarte multe ori sârmos, metalic, în Concertul op. 26 de Max Bruch. A cântat şi Enescu, Balada compusă la doar 14 ani care, chiar dacă nu este cea mai reprezentativă pagină enesciană pentru vioară, e de presupus că va rămâne în repertoriul lui David Garrett sau, cel puţin, în memoria sa, fiind redată, aşa cum se şi cade, fără partitură. Drept bisuri: Sarabandă din Partita I de Bach şi câteva dintre variaţiunile "Carnaval la Veneţia" op. 10 de Niccolò Paganini.
După pauză a urmat un alt fel de spectacol al serii de ieri: cel oferit de Orchestra Filarmonică din Monte Carlo şi de directorul său artistic, italianul Gianluigi Gelmetti. A fost propusă o trilogie Maurice Ravel - cu Alborada del Gracioso, Pavana pentru o infantă defunctă şi Boleroul, impresia de unitate fiind întărită de trecerea fără pauză dintre finalul Pavanei către ritmul de percuţie cu care se deschide Boleroul. O simfonie de culori, atmosferă, articulaţie arhitecturală şi stil la care impresia de împlinire, de tot armonios nu a putut fi decât întărită de descoperirea logicii cu care Gianluigi Gelmetti şi-a pus în operă concepţia. Un festival de exuberanţă ancorată în meridionalul hispanic al imaginarului lui Maurice Ravel ce a culminat cu un Bolero cu siguranţă memorabil pentru publicul de la Ateneu; un publiccăruia Gianluigi Gelmetti, la 70 de ani şi debut România, i-a oferit un spectacol de comunicare dirijorală cu un ansamblu care are cu siguranţă directorul artistic pe care îl merită.
Au fost oferite două bisuri de facturi diferite, urmare a reacţiei entuziaste a celor din sală: Antract nr. 3 din muzica de scenă pentru piesa "Rosamunde" de Franz Schubert şi finalul uverturii "Wilhelm Tell" de Gioachino Rossini.
Ştefan Costache
Поделиться2517.09.2015 21:52
Baladă, concert simfonic şi rock la Ateneul Român. David Garrett a făcut furori la Festivalul Enescu
16 Septembrie 2015, 15:31
David Garrett a făcut sala plină la Ateneul Român. Oamenii au stat pe jos, pe scări şi în picioare, totul, ca să audă interpretarea violonistului rebel. Distins cu numeroase premii Grammy, el este celebru în întrega lume. Balada pentru vioară şi orchestra, compusă în 1895, a deschis încă o seară magică la Festivalul Enescu.
Dupa interpretarea impecabilă a "Baladei", Garrett a cucerit din nou prin tehnică, lejeritate şi expresivitate în concertul semnat Max Bruch, alături de Monte Carlo Philharmonic, sub bagheta dirijorului Gianluigi Gelmetti. Violonistul a avut o profesoară care a studiat cu Enescu şi aşa a pătruns în taina sunetului şi spiritului enescian.
Fascinat de Enescu, Garrett a reuşit să transmită acest lucru şi publicului. Iar după concertul de Bruch, a urmat o serie de bisuri.
Garrett este un virtuoz: a depăşit recordul mondial pentru viteză la vioară. Cântă 13 note pe secundă. Cel mai nou album al său, "Legacy", a fost un succes. Imediat după lansare a ajuns pe locul şase în topurile generale din Germania. Vorbim despre cea mai înaltă poziţie atinsă vreodată în topuri de un album de muzică instrumentală clasică. În ianuarie 2012 a devenit Gold Album.
Şi ca să treacă prin cât mai multe genuri, nuanţe, tehnici şi stiluri într-o singură zi, la final de discuţie cu presa, relaxat şi nonşalant, Garrett a mai cântat o dată. De data asta, rock!
По ссылке также видеорепортаж
Поделиться2617.09.2015 21:56
Cel mai rapid violonist din lume a cântat la București
Publicat 00:33 16.09.15
Cu numeroase premii Grammy şi cu un record mondial pentru cel mai rapid violonist, David Garret a ridicat o sală întreagă în picioare la Ateneul Român. Cunoscut drept artistul care interpretează, la vioară, 13 note pe secundă, acesta a deschis concertul cu Baladă Pentru Vioară şi Orchestră a lui George Enescu. Organizatorii Festivalului George Enescu speră ca şi la ediţia din 2017 să-l aducă pe interpretul german în atenţia iubitorilor de muzică clasică din România.
Interpretul german spune că a crescut cu muzica marelui compozitor român şi speră să revină în România şi la următoarea ediţie a festivalului care poartă numele marelui compozitor.
„Profesorul meu formator a fost studentul lui Enescu. A fost un moment emoţionant să interpretez o creaţie a lui la acest minunat festival”, a spus David Garrett.
Artistul, născut în Germania, cântă de la patru ani, iar la 10 ani a susţinut primul său concert. A absolvit Juilliard School din New York, unde a şi câştigat un concurs de compoziţie. Are numeroase albume apreciate de milioane de oameni din întreaga lume şi a câştigat zeci de premii pentru creaţie, interpretare şi viteză. David Garrett este înscris în Cartea Recordurilor pentru viteza cu care interpretează.
„Se spunea că ediţia din 2013 a festivalului a fost ediţia de vârf, cea mai bună din istoria festivalului. Sunt şanse ca ediţia din 2015 să o depăşească. Ultimele zile, până duminică, sunt absolut formidabile”, a spus Ionuţ Vulpescu, ministrul Culturii.
По ссылке также видео...
Поделиться2717.09.2015 22:04
Festival George Enescu 2015
David Garrett, cel mai rapid violonist din lume: Interpretez lucrarile lui Enescu asa cum interpreta el, incerc sa subliniez acel mod de a canta foarte romantic, aproape tiganesc. Avea un sunet atat de intunecat, dar intens
de Corina Ionel HotNews.ro
Miercuri, 16 septembrie 2015,
Violonistul David Garrett
Foto: Festival Enescu
Violonistul David Garrett a aratat marti dupa-amiaza, in fata unei sali arhipline, cum suna George Enescu pe vioara omului care detine recordul mondial la viteza de interpretare - 13 note pe secunda -, iar dupa ropotele de aplauze putem spune ca nu a dezamagit. Garrett a interpretat, pe scena Ateneului, Balada pentru vioara si orchestra a compozitorului roman, o premiera in cariera sa. Momentul a fost unul emotionant, dupa cum a recunoscut ulterior, in special pentru ca fosta lui profesoara de vioara, dar si o sustinatoare a sa, cunoscuta violonista poloneza Ida Haendel, a fost eleva a lui George Enescu si un mare fan al compozitorului de la Liveni.
"Este pentru prima data cand il interpretez (pe Enescu - n.red.). Pentru mine, mai ales avand in vedere ca fosta mea profesoara Ida Haendel a fost studenta a lui Enescu, este un moment emotionant sa interpretez o piesa de Enescu aici, in acest festival minunat", a declarat David Garrett dupa spectacolul sustinut alaturi de Monte Carlo Philharmonic, sub bagheta lui Gianluigi Gelmetti.
Violonistul povesteste ca usurinta cu care simte lucrarea lui Enescu vine tocmai din aceasta legatura cu Ida Haendel, care l-a introdus auditiv in compozitiile artistului roman. Totodata, Garrett precizeaza ca in copilarie a avut sansa sa asculte unele inregistrari originale ale lui Enescu, notandu-i stilul "intunecat, dar intens".
"Am fost norocos ca am avut ocazia sa muncesc cu Ida Haendel, iar ea era un mare fan Enescu si a interpretat multe din lucrarile lui. Am fost suficient de norocos sa o aud interpretand Enescu, in special sonatele. Are un stil emotional, distinct. Si am avut ocazia, cand eram mic, sa aud unele inregistrari originale, care mai existau. Avea un sunet atat de intunecat, dar intens. Este interesant sa compari interpretarea la vioara a lui Enescu, cu interpretarea moderna de astazi. Este un stil diferit", a explicat violonistul americano-german intr-o conferinta de presa sustinuta dupa eveniment.
Intrebat daca a mai cantat Balada lui Enescu in public, Garrett a negat, intreband zambitor: "De ce? A sunat ca si cum as fi cantat-o inainte? Inseamna ca am cantat-o bine."
"Interpretez lucrarile lui, si asa canta el, asa ca incerc sa subliniez acel mod de interpretare foarte romantic, dar aproape tiganesc", declara celebrul violonist.
Nu e greu sa iti dai seama dupa ce il vezi pe scena, dar mai ales dupa ce il ai in fata, ca David Garrett este carismatic.
Avand o baza muzicala puternica, talent, dar si o tehnica perfectionata - cum altfel ai putea sa fii detinatorul unui record mondial in ceva ce tine de acest domeniu - David Garrett a pus la punct o metoda originala de abordare a muzicii clasice si a promovarii ei, unul dintre scopurile sale declarate fiind sa-i apropie pe tineri de clasici.
Stilul distinctiv de a se prezenta si de a canta, dar si aspectul placut - trebuie amintit ca in perioada in care studia muzicologie si compozitie la prestigioasa Scoala Juilliard s-a intretinut lucrand in modelling -, umplu salile de spectacol si aduc in public si un segment extrem de vanat in intreaga lume - ascultatorii tineri - o categorie greu de captat pentru muzica clasica, perceputa, din pacate, de multi dintre acestia ca fiind mult prea serioasa, poate chiar cam prafuita.
Garrett promoveaza muzica clasica prin asa-numitul "crossover" - reusind sa alature in stilul inconfundabil elemente din muzica clasica, din muzica rock si uneori pop.Aventurile lui Garrette in lumea viorii au incurajat oameni care poate ca aveau o expunere limitata la muzica clasica sa dea o sansa acestei fascinante lumi si sa ii descopere frumusetea.
Mai mult decat atat, pe forumurile din strainatate gasesti discutii intre parinti in care recomanda sa isi duca odraslele la spectacolele lui David Garrett, ca fiind un mod aproape sigur de a-i face pe cei mici sa se indragosteasca de vioara si sa ceara ei insisi sa invete sa cante.
Intrebat daca are in vedere o compozitie crossover in care sa se regaseasca cantece traditionale romanesti, Garrett a raspuns: "Am interpretat cateva dansuri populare romanesti cu formatia mea in turnee cu spectacolele crossover. Este ceva ce as vrea sa fac, sa le interpretez cu formatia mea candva in viitor. Va trebui sa asteptam si sa vedem. Nu e alegerea mea."
Marti a revenit pe o scena din Romania dupa 4 ani, insa considera ca interactioneaza usor cu publicul, nu doar cu cel romanesc, pentru ca "muzica este intr-adevar un limbaj international".
"Calatoresc in fiecare an foarte mult. Nu am avut prea multe spectacole in Romania in ultimii ani, insa simt ca este un public atat de cald si cu atata dragoste pentru muzica clasica si pentru muzica in general, incat sunt destul de sigur ca nu va fi ultima data cand apar aici. De fapt, stiu ca mai am o invitatie, voi canta cu Riccardo Chailly si Scala in sezonul 2017. Sper, de asemenea, ca va exista o colaborare intre mine si acest festival timp de multi ani de acum inainte".
Garrett se considera foarte norocos sa cante la o frumoasa vioara Stradivarius din 1917 (vioara "Adolf Busch") despre care spune ca "este un instrument minunat" ce i-a fost "insotitor" in ultimii 5 ani. Iar vioaraeste ceva ce apartine rutinii sale zilnice, "daca nu repet timp de 3-4 zile, imi lipseste".
Artistul arata ca vioara pe care canta un muzician este, evident, importanta, insa cel mai important in actul artistic este "intotdeauna omul care canta" la ea.
"Vioara, in cele din urma, iti ofera posibilitati, dar tu trebuie sa faci tot, sa creezi, interpretarea este foarte importanta, felul in care foloseste corzile, arcusul, viteza, cum le aduci in creatie. Vioara nu iti ofera toate astea, insa iti ofera o fundatie buna sa creezi. Este o foaie de hartie alba. Bineinteles, o vioara proasta nu este o foaie de hartie goala, trebuie sa te straduiesti din rasputeri cu ea, dar o vioara buna este o foaie de hartie goala", considera violonistul.
Artistul inca mai are acasa prima sa vioara, "o vioara mica, cu un arcus mic" pe care a invatat sa cante cand era copil. Cat despre vioara pe care si-a cumparat-o dupa terminarea scolii de muzica, un instrument facut in 1772 de Giovanni Guadagnini si pe care a dat un milion de dolari, povestea are deja iz de legenda. In decembrie 2007, cand pleca de la un spectacol sustinut la The Barbican in Londra, Garrett a alunecat si a cazut peste cutia viorii, coborand scarile umede ale impozantei cladiri de arte. A alunecat pe cutie ca pe o sanie, dupa cum povesteste intr-un interviu acordat in 2011 pentru The Guardian. Instrumentul s-a crapat iar reparatiile au durat 7 luni, costand peste 90.000 de dolari. Intre timp a cantat pe instrumente imprumutate, inclusiv o vioara Stradivarius care a venit insotita de propria echipa de securitate formata din 3 oameni.
Garrett a vandut ulterior vioara Guadagnini povestind ca "imi era prea franta inima sa vad unde sunt crapaturile. Chiar daca a fost frumos restaurata, ceva s-a schimbat. S-a schimbat sunetul, au trebuit sa puna niste petece in interiorul ei".
Desi vioara este evident prima iubire si cea mai mare, Garrett arata ca, daca ar fi sa o inlocuiasca cu un alt instrument, acesta ar fi "probabil pianul, pentru ca are aceeasi expresivitate, dar are probabil si mai multe posibilitati, cand vine vorba de rearanjarea muzicii, mai ales cand vorbim de diferite genuri de muzica. Pianul este, cu siguranta, un instrumentul foarte versatil."
Garrett si-a incercat mana si in lumea filmului, compunand muzica pentru productia despre Niccolo Paganini, "Violonistul diavolului" (2013), regizata de Bernard Rose, in care a si interpretat rolul marelui compozitor.
Intrebat daca ar accepta sa joace rolul lui George Enescu, in cazul in care i s-ar oferi ocazia, Garrett a raspuns razand: "E un barbat care arata foarte bine, asa ca, de ce nu? Glumesc. Am facut acest film in mare parte doar pentru a scrie soundtrack-ul. Am spus de mai multi ani in interviuri ca este ceva de care sunt foarte interesat si care ma captiveaza. Sa accept acest rol, al lui Paganini, a fost in principal pentru ca am avut ocazaia sa scriu muzica. A fost o experienta minunata, insa nu sunt sigur ca as vrea sa trec prin acest proces inca o data, pentru ca s-a dovedit a fi mai multa munca si mai mult lupta decat anticipasem. Cred ca m-as simti mai sigur pe mine sa raman la muzica, pentru ca atunci cand faci un film sunt multi oameni care iti spun cum sa faci si nu poti sa zici nu. Prefer sa fiu eu cel care conduce".
David Garrett a urcat marti dupa-amiaza pe scena Ateneului Roman alaturi de Monte Carlo Philharmonic, sub bagheta lui Gianluigi Gelmetti, in programul concertului numarandu-se:
Enescu - Balada pentru vioara si orchestra (1895)
Bruch - Concertul pentru vioara si orchestra in sol minor op. 26
1st encore: Bach - Partita no. 1 pentru vioara
2nd encore: Paganini - Carnavalul din Venetia
Ravel - Alborada del gracioso
Ravel - Pavana pentru o infanta defuncta
Ravel - Bolero
Profil David Garrett
Declansatorul unei cariere uimitoare pare sa fi fost, in cazul lui David Garrett, imitatia. A inceput sa cante la vioara pentru ca il vazuse vazut pe fratele sau mai mare, Alexander, facand lucrul acesta. Parintii (mama - balerina americana, si tatal jurist german) i-au observat talentul, iar la varsta de 4 ani a primit prima sa vioara. A debutat cu Hamburg Philharmonics la varsta de 10 ani. La 13 ani, era cel mai tanar artist care reusise sa incheie un contract in exclusivitate cu Deutsche Grammophon Gesellschaft.
In 1999 s-a inscris la prestigioasa Juilliard School, unde a studiat muzicologie si compozitie. Studiul sub indrumarea lui Itzhak Perlmann a conferit interpretarii sale fatete complet noi. In 2003 a castigat renumitul Concurs de Compozitie de la Juilliard School cu o fuga compusa in stilul lui Johann Sebastian Bach. Pe educatia sa muzicala si-au lasat amprenta mentori virtuosi precum Zakhar Bron (primul sau profesor), Ida Haendel, Isaac Stern, Zubin Mehta.
Dupa terminarea studiilor la Julliard, Garrett s-a dedicat unui scop bine definit, se arata in biografia de pe site-ul sau (semnata de Dr. Burkhard si Sibylle Schafer) - sa-i apropie pe tineri de clasici si sa le creasca entuziasmul fata de muzica declarata serioasa. Totodata, incearca sa micsoreze sentimentul de veneratie si teama pe care muzica clasica il inspira mai ales tinerilor. Combinarea elementor clasice cu cele de pop si rock, cat si de rhythm and blues, este un scop in sine.
Pregatit in directia clasica, are o perspectiva nedistorsionata asupra traditiei si asupra modernitatii iar gandirea in termenii unor categorii fixe ii este straina, mai arata autorii biografiei.
"Dupa parerea mea, toti acei Paganini, Liszt si Chopin din secolul al XIX-lea au fost primele vedete rock ale lumii", declara Garrett.
"Bach a facut aranjamente dupa lucrarile lui Vivaldi, iar Mozart, dupa marsuri turcesti. Beethoven voia si el sa incante masele, folosind mijloace muzicale in acest scop. Marii compozitori au incorporat mereu elemente populare in vremurile lor si nu e nimic reprobabil in asta. Dimpotriva", mai arata celebrul violonist.
Поделиться2817.09.2015 22:16
TVR 2 difuzează concertul lui David Garrett cu Monte Carlo Philharmonic
La două zile după concertul susţinut la Ateneul Român, violonistul David Garrett poate fi (re)văzut joi, 17 septembrie, la TVR 2 şi TVR HD începând cu ora 23:10.
Cele 800 de locuri ale Ateneului Român nu au fost suficiente pentru publicul care a vrut să-l vadă live pe David Garrett, celebrul violonist german. Pe 15 septembrie, el a urcat pe scena Ateneului împreună cu Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo Philharmonic, interpretând în premieră „Balada pentru vioară şi orchestră” din 1895. Enescu a fost completat cu lucrări din Max Bruch (Concertul pentru vioară şi orchestră în sol minor op. 26) şi Maurice Ravel (Alborada del gracioso, Pavană pentru o infantă defunctă, Bolero).
În conferinţa de presă pe care a susţinut-o după concert, Garrett a spus că „este pentru prima data când îl interpretez (pe Enescu). Pentru mine, mai ales având în vedere că fosta mea profesoara Ida Haendel a fost studenta a lui Enescu, este un moment emoţionant să interpretez o piesa de Enescu aici, în acest festival minunat”.
„Vioara, în cele din urmă, îţi oferă posibilităţi, dar tu trebuie să faci tot, să creezi, interpretarea este foarte importantă, felul în care foloseşte corzile, arcuşul, viteza, cum le aduci în creaţie. Vioara nu îţi oferă toate astea, însă îţi oferă o fundaţie bună să creezi. Este o foaie de hârtie albă. Bineînţeles, o vioară proastă nu este o foaie de hârtie goală, trebuie să te străduieşti din răsputeri cu ea, dar o vioară bună este o foaie de hârtie goală”. (David Garrett)
Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo a fost fondată în 1856, iar primul concert l-a susţinut pe 14 decembrie 1856 la Maison de jeux, actualul Casino de Monte-Carlo. Dirijorul orchestrei, Gianluigi Gelmetti, şi-a început cariera de la 16 ani, iar de-a lungul anilor a avut colaborări cu cele mai prestigioase ansambluri din lume. Printre premierele muzicale pe care le-a dirijat, se numără Simfonia a VII-a de Hans Werner Henze (cu Berlin Philharmonic Orchestra,în 1984) opera Marilyn de Lorenzo Ferrero (cu Teatro dell’Opera di Roma, în 1980) şi Hermes 594 de Sergio Rendine (cu BBC Symphony Orchestra, în 1987).
TVR 2 a propus o linie de concerte în fiecare seară, pe întreaga perioadă a Festivalului George Enescu. Ideea a fost aceea de a împărtăşi cu toată lumea bucuria simţită de publicul aflat în sală.Echipa TVR a concertului difuzat joi, 17 septembrie, este formată din:
regia de montaj: Silvia Coman, editare: Robert Kallos, consultant artistic: Marius Sireteanu, redactori: Cristina Radulescu, Bogdana Pascal, producator: Claudia Spatarescu, producator executiv: Diana Pascal.
По ссылке также видео...
Поделиться2917.09.2015 22:20
Поделиться3017.09.2015 22:22
Поделиться3117.09.2015 22:25
Поделиться3217.09.2015 22:36
Удивлён этим!
...представляю, как он удивится, если ему на глаза попадётся, не дай бог, российская пресса(((...
Поделиться3317.09.2015 22:37
Это было большое удовольствие выступать в таком прекрасном зале.
Зал реально потрясающий! Произведение искусства! Смотришь, и аж дух захватывает!
Поделиться3518.09.2015 21:03
ПЕРЕВОД
Цитаты Дэвида из репортажа (нарезанного невпопад, надо заметить):
(0:40) Я стараюсь подчеркнуть этот очень романтический, но в то же время почти цыганский стиль игры.
(0:59) Очень волнительно для меня исполнять произведение Энеску на этом прекрасном фестивале. Публика реагирует просто потрясающе
(1:23) Спасибо большое. Я с удовольствием еще сыграю для вас на бис. Поскольку это будет соло, я склоняюсь к Паганини или Баху. И сегодня я выбираю Баха. /// Это такой богатый набор глиссандо, вибрато. Это действительно другой стиль (видимо, продолжает мысль про цыганский стиль - прим. пер.), но ты стараешься все равно привнести свой "цвет" /// Если я не играю 3-4 дня, мне этого начинает не хватать. Это неотъемлемая часть моей жизни.
перевод - sintia27
Отредактировано Elina (28.03.2017 12:04)
Поделиться3721.09.2015 22:22
David Garrett în dialog cu studenţii români
Luni, 21 Septembrie 2015 , ora 12.00
Celebrul violonist David Garrett va fi prezent astăzi, 21 septembrie 2015, în Sala "George Enescu" a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti pentru o discuţie cu studenţii instituţiei de învăţământ muzical superior. Întâlnirea cu apreciatul artist, care a putut fi urmărit săptămâna trecută în cadrul Festivalului Internaţional "George Enescu" are loc începând cu ora 12.00.
Поделиться3922.09.2015 15:59
Артист, Маэстро, артист))
Говорит: "я ничего специально не готовил для второго биса, но поскольку я люблю играть что-нибудь, что я не готовил, я хочу сыграть кусочек из Паганини. Я не могу гарантировать, что это будет правильно (??), но это будет весело")))
Дейсвительно, это надо видеть))